Bijna 2 weken op pad.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra en Sander Zwier - WaarBenJij.nu Bijna 2 weken op pad.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra en Sander Zwier - WaarBenJij.nu

Bijna 2 weken op pad....

Door: flairinamerika

Blijf op de hoogte en volg Petra en Sander

12 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk is het dan zover, onze grote reis gaat beginnen !

Op donderdag rijden we via de Kanaaltunnel naar Southampton, waar we vrijdag inschepen op een van de grootste cruiseschepen ter wereld, de Queen Mary II.

De gehele week genieten we van de luxe aan boord, zelfs aan Florina is gedacht.
Ze heeft een eigen bak aan boord waar ze haar behoefte op kan doen, zoals we thuis al geoefend hebben.

De gehele Transatlantische oversteek duurt een week, en zo komen we vrijdagmorgen
aan in New York.
Hier staan M. en R. klaar met een gehuurde rolstoelauto.

We verblijven nu 2 nachten in hartje Manhattan. Deze tijd in New York benutten we ook volop.
We bezoeken het Central Park, eten pizza in Little Italy, lopen over Times Square.

‘s Zondag rijden we naar Baltimore, waar we ’s maandags onze camper kunnen ophalen
in de haven van Baltimore. Na alle spullen overgeladen te hebben, gaan we echt van start, het doel waarvoor we gekomen zijn : met onze eigen camper door de USA trekken.

De eerste camping die we aandoen is zo’n 50 km van Baltimore gelegen. We doen het rustig aan, de dinsdagmorgen gebruiken we om alle spullen die we uit het zicht ingepakt hebben weer op z’n plaats te leggen.

Rond het middaguur begint het te regenen, en het wordt die dag ook niet meer droog.

Woensdagmorgen beginnen we met droog weer en rijden gedeeltelijk binnendoor naar Dutch County, ook genaamd Amish County. Dutch is een verbastering van Deutsch, omdat veel Amish van oorsprong uit Duitsland kwamen.
De Amish is een gemeenschap van gelovigen die zeer streng volgens de bijbel leven.

Het meest in het oog springend zijn de koetsjes waar ze in rijden en de in onze ogen zeer ouderwetse kleding waar ze in lopen. Hier bezoeken we ook een Amish-museum, waar het een en ander over hun leefgewoontes wordt uitgelegd. Een gedeelte van het museum is in de open lucht.

Op weg naar de camping rijden we een heel stuk door de landerijen van de Amish en zien daardoor veel Amish. Wij dachten dat het echt zoeken was om iets van de Amish-leefstijl in werkelijkheid te zien. Maar we zien al van alles. We hebben nu geen puf meer, maar besluiten morgen nog wat in de omgeving rond te toeren.

We zijn op tijd bij een camping vlakbij Lancaster en eten en gaan op tijd naar bed.
Morgen is het donderdag en dan zijn we precies 2 weken op weg.

Translated by google…

Almost 2 weeks on the road ....

Finally the big day, our great journey begin!

On Thursday, we drive through the Channel Tunnel to Southampton, where Friday we embark on one of the largest cruise ships in the world, the Queen Mary II.

The whole week we enjoy the luxury on board, even thought of Florina.
She has her own little relief area on board where they can do on her need, as we have already trained at home.

The entire transatlantic crossing takes one week, and so we come Friday morning in New York.
Here M. and R finished with a rented wheelchair car.

We now stay 2 nights in Midtown Manhattan. This time in New York we also use plenty.
We visit the Central Park, eating pizza in Little Italy, walking about Times Square.

'S Sunday drive to Baltimore, where we are on Mondays to pick up our camper
in the port of Baltimore. After all the stuff loaded on to have, we really started, the purpose for which we came: our own camper by pulling the USA.

The first campsite we stop is located about 50 miles from Baltimore. We make it easy, we use the Tuesday morning to all the stuff we have packed out of sight back into place to explain.

Around noon it starts to rain, and that day is no longer dry.

Wednesday morning we start with dry weather and driving partially inside to Dutch County, also known as Amish County. Dutch is a corruption of Deutsch, because many Amish originating from Germany.
The Amish is a community of believers who live very severe according to the Bible.

Most striking are the carriages in which they drive and in our eyes very old clothes in which they walk. Here we also visit an Amish museum, where a few things about their habits is explained. A portion of the museum is in the open air.

On the way to the campsite we drive a long way through the farmlands of the Amish and see so many Amish. We thought it was really searching for something from the Amish lifestyle in a reality show. But we see all kinds of things. We now have no energy left, but decide tomorrow what the environment around touring.

We are on time at a camp near Lancaster and eat and go to bed on time.
Tomorrow is Thursday and we are exactly 2 weeks away.

• 13 Mei 2012 - 09:11

Kees En Jose:

Nou ben er nu aan toe gekomen om eens rustig jullie bezienswaardige reis te gaan volgen . Begrijp dat de oversteek prima verlopen is en het ophalen van de camper ook. Was wel een fijn weerzien zeker met de camper en is hij goed uit de overtocht gekomen? nu geniet van de dingen die komen gaan en wens jullie heel veel fijns en goeds we blijven jullie volgen .

Gr Kees en José

• 13 Mei 2012 - 20:57

Henk En Ellen:

Goed te lezen dat alles naar wens verloopt. Met mij wat minder in ga vrijdag as. vanaf Toronto terug naar NL.
    Ik heb een stalling voor de camper gevonden nabij Toronto. Lees verder op onze website. Groeten, Henk

• 15 Mei 2012 - 10:12

Fredsanno:

Hallo Luitjes,

Een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend! Heel veel plezier, en geniet van de mooie dingen!!

ENJOY!

Gr. Fred

• 17 Mei 2012 - 15:27

Dilly:

Hoi lieve Petra en Sander, geniet van deze prachtige reis. Dikke kus uit Nederland.