Echt onderweg..... - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Petra en Sander Zwier - WaarBenJij.nu Echt onderweg..... - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Petra en Sander Zwier - WaarBenJij.nu

Echt onderweg.....

Door: Zwier

Blijf op de hoogte en volg Petra en Sander

20 Mei 2012 | Verenigde Staten, Bar Harbor

We rijden weer verder en komen aan op de KOA camping van Newburgh.
Ondanks dat dit nog een kleine 80 km verwijderd is van het centrum van New York,
Heet deze camping toch New York City. We doen het rustig aan, het is weekend en we
hebben een leuk plekje aan een meertje, waar we fijn kunnen barbecueën.
Op zondag brengen we een bezoekje aan de showroom van Orange County Shoppers,
Van het bekende Tv-programma. Alles chroom wat hier blinkt, met veel motoren uit de TV reeks. Hier kopen we wat souvenirs.
De volgende bezienswaardigheid is Lowell. Dit is een stadje wat een zeer bewogen geschiedenis heeft. Het was groot geworden door de textielindustrie, maar toen het
Met deze industrie erg slecht ging, stroomde de stad leeg en bleven de lege gebouwen staan. Tegenwoordig zijn de gebouwen gerenoveerd en deels in gebruik als museum en ook een deel als appartementen.

Nu gaan we weer richting de kust, maar het weer is helaas een beetje onbestendig, veel mist en een beetje regen. Het seizoen is duidelijk nog niet begonnen, aangezien de badplaatsen allemaal uitgestorven zijn.
We volgen een stukje Interstate om een beetje op te schieten, want we willen naar Acadia National Park. Er is mooi weer op komst.
De Interstate wordt steeds rustiger en het gebied ook wat verlatener.
We kiezen een camping aan een baai met een fantastisch uitzicht. We staan op 10 meter van de vloedlijn.
Inderdaad is het de volgende dag mooi weer en we maken een tochtje naar de grote plaats op het schiereiland, Bar Harbor. Dit is een gezellig havenplaatsje, waar je volop kreeft kunt eten. Aangezien we dit nog nooit gehad hadden, was dit een aangewezen moment. Op een terrasje bestellen we kreeft. De smaak is nogal neutraal.
In Bar Harbor is het op dat moment nogal druk, in de haven ligt een cruiseschip voor anker, de Maasdam van de Holland-America lijn. Cruisepassagiers worden af en aan gevoerd met zg. Tenders. Dit zijn bootjes die van en naar het cruiseschip varen.
We verblijven vrij lang in dit leuk plaatsje en op de camping alwaar het vrij hard waait duiken we dan ook direct de camper in.

Direct als we de gordijnen open doen, kijken we over de baai. De zon schijnt en het beloofd opnieuw een mooie dag te worden. Vandaag willen we Acadia National Park gaan bekijken. We rijden naar het visitors center en halen wat folders over het park.
Door het park is een “loop-route”, dit heeft niks met lopen te maken, maar is een rondweg. We rijden eerst naar het midden van het park, waar we lunchen en wat rondkijken. Vervolgens rijden we weer verder, slaan een weg te vroeg af en gaan via een steile weg de berg op. De camper moet er flink aan trekken, maar de moeite wordt beloond door een magnifiek uitzicht over Bar Harbor en het achterliggende gebied en de zee.
Ook de rest van de weg en het park is zeer de moeite waard en we genieten volop van de mooie uitzichten en de vele baaitjes met rotsen en golven.
Terug op de camping gaan we een kampvuurtje maken en marshmallows roosteren.
Dit vereist enige techniek, de eerste marshmallow valt in het vuur, de tweede vat vlam.
Maar hierna gaat het beter en we eten deze mierzoete dingen tot we zat zijn.
Het vuur blijft nog branden tot lang na zonsondergang, maar dan zijn wij al binnen, omdat het buiten snel afkoelt door de wind.

Translated by google

We drive on and arrive at the KOA campground of Newburgh.
Although this is still about 80 kilometers from the center of New York,
Hot this campsite yet New York City. We take it easy, it's weekend and we have a nice spot on a lake, where we can fine barbecue.
On Sunday we visit the showroom of Orange County Shoppers,
From the famous TV program. All chrome that shines here, with many engines from the TV series. Here we buy some souvenirs.
The next sight is Lowell. This is a town which is a very eventful history. It was grown by the textile industry, but when
This industry is very bad, flooded the city remained empty and the empty buildings. Today, the buildings were renovated and partly in use as a museum and also a part as apartments.

Now we head back to the coast, but unfortunately the weather is a bit unstable, much fog and some rain. The season has not started yet clear, since the resorts are all extinct.
We follow a piece of Interstate for a bit to shoot, because we want to Acadia National Park. There is nice weather ahead.
The Interstate is becoming calmer and some deserted area.
We choose a camp site on a bay with a fantastic view. We are about 10 meters from the foreshore.
Indeed, the next day the weather and we make a trip to the town on the peninsula, Bar Harbor. This is a cozy harbor town, where you can eat plenty of lobster. Since we never had, this was an appropriate time. On a terrace we order lobster. The taste is pretty neutral.
Bar Harbor is currently quite busy in the harbor is a cruise ship at anchor, the Maasdam of the Holland-America line. Cruise passengers are off and lined with so-called tenders. These are boats that sail to and from the cruise ship.
We stay very long in this nice town and the campsite where the freedom windy we immediately dive into the camper.

Immediately when we open the curtains, we look across the bay. The sun is shining and it promises to be another beautiful day. Today we want to go see Acadia National Park. We drive to the visitors center and get some brochures about the park.
The park is a "loop route", this has nothing to do with running, but is a bypass. We drive to the middle of the park, where we have lunch and look around. Then we drive further, hitting way too early and go through a steep path up the mountain. The camper must be a lot of features, but the effort is rewarded by a magnificent view of Bar Harbor and the area behind and the sea.
The rest of the road and the park is very worthwhile and we are enjoying the beautiful views and the many small bays with rocks and waves.
Back at the campsite we make a campfire and roast marshmallows.
This requires some technique, the first marshmallow falls into the fire, the second catches fire.
But then things are going better and we eat these sweet things until we are tired.
The fire continues to burn long after sunset, but we are already inside, because the outside cools quickly by the wind.

• 28 Mei 2012 - 19:34

Ans:

Wat zullen jullie veel zien zeg, prachtig om mee te maken, we blijven jullie volgen....